Bij voetbalvereniging SV DONK wordt ook veteranenvoetbal gespeeld. Ongeveer acht keer per seizoen organiseren wij op vrijdagavond een onderling 7 tegen 7 toernooi. Dit is een toernooi voor 35-plussers.

Er zijn geen vaste teams bij het toernooi, de indeling van de teams wordt bepaald door loting. Het is dus altijd een verrassing met welke spelers je die avond een team vormt. De duur en het aantal wedstrijden is afhankelijk van het aantal teams. Tot nu toe worden er per avond gemiddeld 3 wedstrijden per team gespeeld met een wedstrijdduur van 20 minuten.Omdat plezier en sportiviteit voorop staan zijn er aangepaste spelregels om de wedstrijden zonder scheidsrechters goed te laten verlopen.

Minstens even belangrijk als het toernooi zelf is de “derde helft” na afloop van het toernooi. Met een hapje en een drankje er bij, blijft het altijd tot lang na afloop van het toernooi gezellig. Het volgende toernooi is eind augustus aan het begin van het nieuwe voetbalseizoen. De precieze planning voor volgend seizoen wordt tegen die tijd bekend gemaakt. Veteranenvoetbal bij Donk kost € 25,- per seizoen. Lijkt het je leuk om een keer per maand een sportieve maar vooral leuke avond te hebben? Geef je dan op bij Hasse Vleeming via seniorenvoetbal@svdonk.nl.

Categorieën: Nieuws