Beste buurtbewoner,

Een aantal maanden geleden is door een bewoner van Westergouwe een inzamelingsactie gehouden voor de aanschaf van een AED. Daarna is het stil gevallen rond dit onderwerp.

Het zoeken naar een geschikte locatie was moeilijker dan gedacht. Bij de Karwei en het Gezondheidscentrum is een AED aanwezig. Deze zijn alleen na sluitingstijd niet meer bereikbaar. Tevens heeft het Gezondheidscentrum aangeven om hun AED binnenkort ook buiten te hangen zodat deze 24/7 beschikbaar is. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een andere locatie om de  geografische verspreiding zo optimaal mogelijk te benutten.

Hiervoor hebben wij de bewoners wonend aan het Schoklandplantsoen 55 bereid gevonden om de AED bij hun aan de gevel te hangen. Daar zijn wij als Wijkvereniging zeer blij mee!

De AED wordt vrijdag 20 december a.s door Jules Hofstra (van De Klussenier) kosteloos
aan de gevel gemonteerd. Om dit succes te vieren zullen er ook een aantal
journalisten aanwezig zijn en wordt dit in huis-aan-huis blaadjes en in het AD geplaatst.

We hopen natuurlijk allemaal dat we de AED niet nodig zullen hebben. Mocht dit wel het geval zijn, dan is het belangrijk dat je weet hoe een AED werkt en wat je moet doen in een noodsituatie.
Als eerste bel je altijd 112! Als tweede hebben we geschoolde buurtbewoners nodig die getraind zijn in het gebruik van de AED en daarvoor organiseert de Wijkvereniging voor alle bewoners een reanimatiecursus in het 1e kwartaal van 2020. Meer informatie over de reanimatiecursus volgt snel. Je kan hiervoor alvast een plek reserveren via leefbaarheid@wijkverenigingwestergouwe.nl

Wijkgroep Leefbaarheid

Categorieën: Leefbaarheid